Jokkmokks flygplats

Idag har jag och Emil besökt Jokkmokks flygplats. Vi hade sån lust att hoppa på flyget och åka låååångt bort till värmen men vi hade för lite pengar med oss...

Vi har varit med "morbror" Lars hela fm på hans jobb. Där fick Emil sitta i alla stora maskiner, åka brandbil runt hela flygfältet, även mamman. Det var jätteskoj.
Vi fick se när ett litet plan från Kiruna kom in på flygplatsen och skulle landa där. Lars visade Emil alla redskap som finns i en brandbil. Lars visade hur vattenkanonen fungerad som sitter på taket. 
 
Helt otroligt vilka möjligheter vi har i Jokkmokk och att inte saker och ting utnyttjas mer än vad det gör.
Tänk om våra politiker skulle vara lite mer frammåt, då kanske det skulle landa många plan här och att denna flygplats används. Och våra politiker var det väl som "tjaffsade" så att vi inte kunde bygga ut så att vi fick fler testförare åt Volvo och all deras verksamhet.

Jag var igår och köpte nya gardiner till v-rummet men idag när jag skulle fålla upp dem så visade det sig att den ena gardinen var mycket kortare än den andra. Så det var bara att åka tillbaka med dem. Men jag har beställt ett par nya men det dröjer nog en vecka innan dem kommer. Så det är bara att hänga tillbaka dom gamla :(....

Imorgon ska jag puttsa fönster om det är väder, idag har det ju bara regnat hela em.

    
 


Tack "morbor" Lars för att jag fick komma till ditt jobb, detta kommer jag inte att glömma! / Kram Emil




Kommentarer
Postat av: fia

Låter som att ni haft en SUPER dag! Kul!



Vi sees!

2009-09-23 @ 21:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0