Lycksele

I veckan har vi varit i Lycksele några dagar för att besöka djurparken och se snöskotrar köra på vatten.
Alla i familjen tyckte det var jätteroligt under dessa dagar, vilket fint hotell vi bodde på.

På tisdagen när vi kom så var vi bjudna på middag hos bekanta. supergod mat och trevligt sällskap. Så där  blev vi några timmar. När vi kom därifrån så for vi in till stan där vi såg Driftning. Emil tyckte det var coolt när bilarna sladdade på asfalten. Vår son har bara bilar i huvudet och skotrar, ja allt man kan sätta en motor på...

På onsdagen gjorde vi ett besök på djurparken. Det var ju skoj men inte till 100 %, han  ville mest vara i Leklandet, köra båt, åka karusell m m.

På kvällen var det skotertävling på vatten, det var skoj. Det var några skotrar som klarade runt hela banan utan att behöva bärgningshjälp. När första tävlingen var över så var det sedan hopp tävling, vem som kunde hoppa längst. Den fick dom tyvärr bryta pga olycka.

Kika in på www.alltomlycksele.se/lmu

Barnen kör båt runt ön...

Emil får själv ro i den lilla "bingen".

På väg mot Lysekil

På hemvägen fiskade vi makrill och fick några stycken:

Gassholmen

Flygmuseum

Emil fick prova flyga:

Volvomuseum

Emil 5 år

Tänk att vår underbara son har blivit fem år, tiden springer iväg med storm steg.
Ibland kan denna juvel reta gallfeber på sin mor och far men för det mesta är han väldigt snäll.
Han har börjat komentara allt, man kan inte längre prata i gåtor eller med små bokstäver.
Han säger ofta ja tack eller tack så mycket och det är ju ett sätt att man har lyckats med något bra.
Han tar försig mer nu, man ser att han blivit ett år äldre.

Han är det bästa vi har, vi älskar dig!

Emil firar sin femårsdag i Kungälv.

Liseberg 2009

Filip och Erika var snälla och åkte allt som Emil ville åka trots att dom är förstora för att åka barnkaruseller.

Besök i Motala

När vi kom till Motala var det fint väder, här är vi på grodjakt, dock utan resulata, mer intressant med båtar och fåglar.

Filmtajm:

Besök på Naturhistoriska muset

Tyvärr så blev det inte så mycket kort från Naturhistoriska för man fick inte fota där inne fast jag tjuvfotade lite men alla bilder blev väldigt mörka.

Kusinerna vilar på stenen efter en runda på stan i Sigtuna.

Borta bra men hemma bäst...

Jag skäms nästan, känns som att jag börjat tackla av med bloggandet...men jag ska försöka bättra mig.

Nu har det snart gått tre veckor av min semester, tiden går så fort.

Vi har  varit och rest runt "hela" sverige känns det som.
Vi åkte först ner till Sthlm till Magnus syster m fam. Där stannade vi i två nätter, vi hann med Naturhistoriska Muset, kollade in dinosaurie skelettt, hur kroppen fungerar.

Vi har även varit i Motala hos Magnus kusin m fam. Där var vi på grodjakt men utan resultat, vi besökte Busfabriken så att barnen fick leka av sig lite energi.
Vi kan inte skryta med att vi haft det bästa semestervädret, regnat har det gjort nästan hela tiden.

Sedan åkte vi vidare till Kungälv till mina släktingar.
En dag var vi på Liseberg, vi besökte Volvo muset, Flyg muset så vi har varit kulturell för flera år framöver. Jag tycker det är jätteroligt att gå på museum men inte vår son. Det syns tydligt, känns är så att vi måste gå oftare på museum.

Vi tillbringade även några dagar på Västkusten, Gassholmen. Där hade vi lite regn men mest sol. Där fiskade Emil och Magnus krabba, Magnus fiskade lite makrill.

Vi tog en tur med båten till Lysekil. Där är det fint, ibland kan man tro att man är i utlandet

Vi har firat vår son som blev fem år när vi var i Kungälv.
Igår hade vi ett litet kalas här hemma med nära och kära.

Nu ska vi packa om väskan för att på tisdag styra kosan mot Lycksele djurpark m m.

Imorgon åker Magnus till Kamlunge Camping tillsammans med Martin för att forspaddla.

Hoppas dom får bra väder.

Lägger in bilder senare..