Hej

I helgen har vi haft höstmarknad här. Vi svek marknaden i lördags och åkt till Luleå istället.  Magnus var sugen att åka på Biltema och jag behövde klippa mig. Här är det svårt att få klipp tid nu när Magda har slutat på Studio 2. När man åker ner för att göra några saker så blir det oftast en massa annat. Jag hade bestämt att jag skulle bara handla till mig själv men inte kunde jag hålla det. Det blev lite kläder till Emil.
Mormor har sytt nya gardiner till Emil. När vi kom hem från stan så städade jag hans rum ordentligt, putsade förster och damm torkade alla hans saker och upp med dom nya gardinerna. Sedan var det bara att hoppa i duschen för då skulle vi ut och lyssna på Jan Johansen. Han var jättebra och det var mycket folk ute, man fick inte ens en sitt plats.

I kväll har Emils bästa kompis Elias varit här. Dom har målat med finger färg. När dom hade målat färdigt var det bara att spola i badkaret för då var det daxs för rengöring. Han somnade snabbt efter alla lekar.

Lite bilder från helgen

Kräftfest igen.... i Strömnäs

Tjabba!!!

Ihelgen har vi haft fullt upp med kalas och fest. På lördagen var vi på kalas hos Elias som fyllde 3år. Emil tyckte det var jätteskoj att få fara på kalas. Vi var rätt tidigt hos Elias, det var toppen för då han dom leka lite själva. Men det kom fler kompisar under tiden. Han fick jättefina presenter och mycke bilar. Vi vill tacka så mycket för det fina kortet som Emil fick av Elias.

På kvällen hade vi den årliga kräftskivan i Strömnäs, det var jätteskoj. Vi åt och vi drack tills vi knappt kunde röra oss. Vi spelade några omgångar kubb. Senare på kvällen gjorde vi en stor brasa och grillade korv. Vi hade det jättetrevligt, men vad kan man inte ha med sådana vänner.  Emil hade ju sovit middag så han höll ut till kl 00,30. Så på söndagen var man lite sliten, helst när den lilla vaknade 7,30 och var pigg. Emil, Magnus, Glenn och Hugo var och fiskade en stund på förmiddagen men utan resultat. Barnen tyckte det var roligt att få åka båt.
På söndag kväll var det daxs att åka på nästa kalas, Gunnar i Mattis fyllde ju 64 år.

I veckan har vi inte gjort speciellt mycket annat än städat, lagat mat och bara funnits till. Ikväll har vi varit i Mattis och ätit middag. Imorgon ska både jag och Emil till tandläkarna, det blir spännande.

Hej

Igår åkte jag och Emil inlandsbanan från Jokkmokk till Kitajaur. Det tyckte han var spännande. Men tåget tutade ju så mycket. Mest spännande var det nog att åka i tunneln. Vi fikade gott fika i Kitajaur med mormor och morfar som hade kommit för att hämta oss.

Idag har Emil  cyklat på sin cykel runt kvarteret. Tidigare har han ju inte viljat cykla, han har mest gått bredvid cykeln. Men han tittar mest på allt runt omkring. Med lite träning ska nog det lösa sig. Imorgon väntar en ny vecka med nya tag.

Nu måste jag lägga min son, vi hörs!

Kräftfest

I Lördags hade vi en liten mini kräftskiva tillsammans med Lars. Farmor och Farfar kom på besök senare.
Vi hade köpt ICA s kräftor och dom var inte dom bästa men priset var ju också där efter.
Men det var gott för allt tog slut.

Emil åt någon kräfta men inte var det så super gott.

Kusinträff

Emil fick besök av sina kusiner, William och Edwin från Stockholm.

Efter en kväll i parken så blev dom lite "smuttsiga", då passade det perfekt med ett litet bad.

William, Edwin och Emil, det kan man kalla kusinträff i badkaret.

Emil tyckte det var jätteskoj att leka med sina kusiner. Han funderar redan när dom skall komma nästa gång?

Semesterbilder

Här kommer några semesterbilder från Piteå

Niklas, Dennis, Magnus, Glenn och Emil på dinosaurielandet

Emil åker karusell på tivolit

Semester....

Vi har ju varit på vår mini semester till Piteå. Vi hade tänkt bo i tält men vädret skulle ju inte bli det bästa, så jag ringde till Ladriket och bokade en stuga. Den var inte stor, hade inget rinnande vatten men det gick jättebra.
När vi kom in till Piteå city så bestämde vi träff med Magnus syster Maria och hennes familj. Vi var på ett jättemysigt café, (Krokodil) och barnvänligt med tanke på att vi hade med oss våra små barn.
Senare på kvällen åkte vi ut till Anna-Lena och Glenn i Långträsk. Deras pojkar hade fått en stor pool, gissa vem som badade i den. Emil tyckte det var skit roligt fast vädret var inte det bästa. Vi var ut och åt middag med dem.

På onsdag var vi och gick på stan en stund, sedan blev det havsbadet. Dit kom Anna-Lena och Glenn m fam. Vi löste in oss till Dinosaurielandet, men Emil var liv rädd. Magnus fick bära Emil. Jag tror att det är för större barn. Magnus och Dennis körde go´kart. Medan vi väntade på att tivolit skulle öppna var vi och gick på stranden. Emil och Dennis åkte karusell.

På eftermiddagen var vi till Ronny och Maria. Deras barn har blivit så stora. Dom hade varit och badat hela dagen så Filip sov när vi kom. Men Emil lekte med Moa hela tiden.

På kvällen åkte vi in till stan igen för att gå på tivoli. Det var mycket folk i farten. Emil var jättevild när vi var där. Han sprang runt där på området.

Torsdag, då var det daxs för hemfärd. Vi var och hälsade på Kerstin i Svensbyn. Där åt Emil massor med jordgubbar och smultron.

Det har varit en mysig semester  och det har gått  jättebra att åka bil med Emil. Han hade sin cd-freestyle med olika musiksagor som han lyssnade på.

Jag återkommer med bilder senare.